Skip to main content
Houding

28. Denk Anders

By 12 juli 2021februari 20th, 2023No Comments

Het algemene beeld van de creatieve ondernemer is dat van de ‘kunstenaar’, de zelfkanter, in vreemde kleding, met raar kapsel en afwijkend gedrag. Hou dit beeld even vast.

Om tot innovatie te komen, moet je vaak grondige kennis hebben van een domein (en liefst ook van andere domeinen). Dat betekent een grenzeloze nieuwsgierigheid (en soms ook gedisciplineerd doorzettingsvermogen) om alles wat bekend is tot je te nemen. Vaak is die kennis alleen te verwerven via instituties die hoge eisen stellen aan toegang. Je moet in staat zijn geduldig de traditie tot je te nemen en deze op waarde schatten. Daarnaast moet je zeer sociaal vaardig zijn, om een goed netwerk op te bouwen. Dat geldt zeker ook in de kunstwereld.

Ik vertel niets nieuws. Maar realiseer je dat dit in schril contrast staat met het algemene beeld beschreven in de eerste zin.

Innovatie vereist natuurlijk wel een andere manier van denken dan de traditie voorschrijft. Echt creatieve ondernemers kunnen dus én in de pas lopen én de bestaande toestand uitdagen.

Professionals kunnen creatief denken trainen. Bij creatief denken gaat het erom dat je problemen als uitdagingen gaat zien, dat je technieken traint om voor die uitdagingen efficiënt honderden ideeën te bedenken om vervolgens met de beste ideeën aan de slag te gaan.

Wil je daar meer over weten? Klik dan hier! Of bel me geheel vrijblijvend: 0497 700228Vond je deze post verhelderend? Geef me een like, laat een comment achter en deel met je connecties!  Hebben wij nog geen connectie ? Stuur me dan gerust een verzoekje en #letsconnect, want ik leer graag leuke mensen kennen.

#professionals #ondernemen #training #creativiteit #winstidee

Hallo! Leuk dat je mijn berichtje leest, ik ben Bas van Meegen en mijn onderneming heet Winstidee. Met Winstidee help ik ondernemende professionals effectievere idee bedenkers en probleem-oplossers te worden. Je kunt je project of onderneming een boost geven met een goed idee. Ik geloof dat professionals creatiever kunnen worden, door kennis te nemen van de geheimen uit de wereld van creatie en innovatie. Met creatieve denkvaardigheid zijn ze beter toegerust voor de uitdagingen in een wereld die steeds sneller steeds complexer wordt. Dit kan met de juiste methode en het trainen van de juiste houding, kennis en vaardigheden.