Skip to main content
Houding

Gebruik een deadline

By 17 mei 2021januari 1st, 2022No Comments

Carlijn had van maandag tot vrijdag de tijd om een spectaculair en uitvoerbaar idee te bedenken voor een klantenactie. Ze had vrijwel direct een plan, waarmee ze aan de slag wilde. ‘Top’ zei ik, ‘zet dat plan even op de reservebank, want je hebt nog tijd om door te zoeken.’

Bij het bedenken van ideeën betekent een deadline namelijk: ‘niet later dan én niet vroeger dan’. 

Een deadline moet voorkomen, dat je te laat met een goed idee komt. Zorg dat je goed weet wat de consequenties zijn, als je de deadline niet haalt. Als er geen echte consequenties zijn, is het eigenlijk ook geen echte deadline. Door je eerste of beste idee te parkeren, terwijl je doorzoekt, heb je in ieder geval iets. Dit geeft ook rust, zodat je niet blokkeert.  

Een deadline vertelt je bovendien, hoeveel tijd je nog hebt om te zoeken naar nog betere ideeën. Gebruik die tijd dan ook om je opties te verkennen, inclusief (en met name) opties die je nog niet kent. Vóór de deadline in actie komen, betekent een kans op een beter resultaat verspillen. Hoe zonde is het als je halverwege dat hele stuk moet terugfietsen, als je ontdekt dat je de andere kant op moet?

Professionals kunnen creatief denken trainen. Bij creatief denken gaat het erom dat je problemen als uitdagingen gaat zien, dat je technieken traint om voor die uitdagingen efficiënt honderden ideeën te bedenken om vervolgens met de beste ideeën aan de slag te gaan. 

Wil je daar meer over weten? Klik dan hier! Of bel me geheel vrijblijvend: 0497 78 53 04Vond je deze post verhelderend? Geef me een like, laat een comment achter en deel met je connecties! Hebben wij nog geen connectie ? Stuur me dan gerust een verzoekje en #letsconnect, want ik leer graag leuke mensen kennen.

#professionals #ondernemen #training #creativiteit #winstidee


 

Hallo! Leuk dat je mijn berichtje leest, ik ben Bas van Meegen en mijn onderneming heet Winstidee. Met Winstidee help ik ondernemende professionals effectievere idee bedenkers en probleem-oplossers te worden. Je kunt je project of onderneming een boost geven met een goed idee. Ik geloof dat professionals creatiever kunnen worden, door kennis te nemen van de geheimen uit de wereld van creatie en innovatie. Met creatieve denkvaardigheid zijn ze beter toegerust voor de uitdagingen in een wereld die steeds sneller steeds complexer wordt. Dit kan met de juiste methode en het trainen van de juiste houding, kennis en vaardigheden.