Skip to main content
Houding

02. Geloof in je droom

By 11 januari 2021februari 20th, 2023No Comments

Een probleem (of een uitdaging als je er iets aan gaat doen) is een onwenselijke toestand. Je kunt je meestal een betere situatie voorstellen en misschien heb je ook al ideeën hoe je die staat kunt bereiken. De waarde van die nieuwe toestand wordt bepaald door wat de betekenis is (de impact) en het aantal mensen dat ervan profiteert (het bereik). 

Een droom impliceert min of meer een toestand die lastiger te bereiken is of te mooi is om waar te zijn. Heel lang was vliegen een droom. Waarschijnlijk dacht iedereen vóór de eerste vlucht in 1903 dat de broers Wright gek waren. De Amerikaanse schrijver Richard Bach zegt: ’to bring anything into your life, imagine that it’s already there. Als je geen dromen hebt, kun je ze sowieso niet waarmaken. 

En wat de ene ziet als een onoplosbaar probleem, beschouwt de ander als een taaie maar realiseerbare uitdaging. Luister eens naar de vergezichten van Elon Musk. Velen zouden zijn ideeën meteen in de categorie ‘heel-leuk-maar-onrealistisch’ plaatsen. Toch heeft hij al diverse van zijn dromen gerealiseerd. Om een droom te realiseren, moet je dus geloven dat het mogelijk is. 

Professionals kunnen creatief denken trainen. Bij creatief denken gaat het erom dat je problemen als uitdagingen gaat zien, dat je technieken traint om voor die uitdagingen efficiënt honderden ideeën te bedenken om vervolgens met de beste ideeën aan de slag te gaan.

Wil je daar meer over weten? Klik dan hier! Of bel me geheel vrijblijvend: 0497 700228Vond je deze post verhelderend? Geef me een like, laat een comment achter en deel met je connecties!  Hebben wij nog geen connectie ? Stuur me dan gerust een verzoekje en #letsconnect, want ik leer graag leuke mensen kennen.

#professionals #ondernemen #training #creativiteit #winstidee

Hallo! Leuk dat je mijn berichtje leest, ik ben Bas van Meegen en mijn onderneming heet Winstidee. Met Winstidee help ik ondernemende professionals effectievere idee bedenkers en probleem-oplossers te worden. Je kunt je project of onderneming een boost geven met een goed idee. Ik geloof dat professionals creatiever kunnen worden, door kennis te nemen van de geheimen uit de wereld van creatie en innovatie. Met creatieve denkvaardigheid zijn ze beter toegerust voor de uitdagingen in een wereld die steeds sneller steeds complexer wordt. Dit kan met de juiste methode en het trainen van de juiste houding, kennis en vaardigheden.